Przychodnia Podstawowej Opieki Zdrowotnej realizuje bezpłatne świadczenia zdrowotne na podstawie umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Przychodnia POZ zapewnia zarówno chorym pacjentom, jak i osobom zdrowym, ciągły dostęp do świadczeń zdrowotnych w środowisku zamieszkania, w warunkach ambulatoryjnych i domowych oraz w środowisku nauczania i wychowania.
Świadczenia z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej realizowane są w oparciu o:
- poradnię lekarza podstawowej opieki zdrowotnej: lekarz rodzinny, pediatra
- poradnię pielęgniarki środowiskowej
- poradnię położnej środowiskowej
- gabinet zabiegowy
- gabinet higieny szkolnej
- punkt szczepień
- Lek. med Katarzyna Dziąbowska-Grabias
- Lek. med Monika Skałecka
- Lek. med Marianna Bogusz-Łyjak
- Lek. med Klaudyna Iwaszko-Sochal
- Lek. med Aleksandra Grabarczyk
- pacjent nie wyraża zgody na teleporadę
- pacjent cierpi na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy
- istnieje podejrzenie choroby nowotworowej
- dziecko, z którym zgłasza się rodzic, nie ma jeszcze 6 lat
- jest to pierwsza wizyta u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej, których wskazał pacjent w deklaracji wyboru
- nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu, w którym pacjent skontaktował się z Przychodnią POZ
- w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym
- Przed udzieleniem teleporady następuje potwierdzenie tożsamości pacjenta na podstawie przekazanych przez pacjenta danych
- Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej
- Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego
- Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta
- Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady
- poprzez SMS lub e-mail (na numer telefonu lub adres e-mail pacjenta wskazany w systemie komputerowym Przychodni lub w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu recepty i 4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje w aptece wraz ze swoim numerem PESEL,
- w postaci wydruku (na żądanie pacjenta lub gdy pacjent nie wyraził zgody na przesyłanie informacji drogą elektroniczną).
- poprzez SMS lub e-mail (na numer telefonu lub adres e-mail pacjenta wskazany w systemie komputerowym Przychodni lub w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu e-skierowania i 4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje podczas rejestracji na wizytę wraz ze swoim numerem PESEL,
- w postaci wydruku (na żądanie pacjenta, gdy pacjent nie wyraził zgody na przesyłanie informacji droga elektroniczną).
- badania i porady lekarskie w zakresie medycyny rodzinnej, pediatrii i chorób wewnętrznych
- opiekę środowiskową pielęgniarki i położnej
- zabiegi pielęgniarskie
- badania laboratoryjne
- EKG
- profilaktykę dzieci zdrowych wg wymaganych roczników - testy przesiewowe, bilanse zdrowia
- wizyty domowe lekarskie, pielęgniarskie i położnej
- szczepienia wg obowiązującego kalendarza szczepień ochronnych
- zalecane szczepienia ochronne (przeciwko grypie, wirusowemu zapaleniu wątroby typu B, pneumokokom, meningokokom, rotawirusom oraz inne wg potrzeb na indywidualne zamówienie)
- programy profilaktyczne (np. chorób układu krążenia i gruźlicy)
- Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Adres: Lublin, ul. Aleja Kraśnicka 100
Numery telefonów:
81 537 40 27
81 537 40 50
81 537 40 32
81 537 40 33 - Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Puławach
Adres: Puławy, ul. Partyzantów 17
Numery telefonów:
81 450 25 10 - dla dorosłych i dzieci
661 363 999 - świadczenia wyjazdowe - Numery telefonów alarmowych 112 i 999
Lekarze:
Zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej od 16.03.2021r.
Wizyta bezpośrednia pacjenta w Przychodni POZ
Wizyta bezpośrednia w Przychodni POZ jest realizowana gdy:
Warunki udzielania teleporad
Teleporady realizowane są poprzez połączenia telefoniczne. W celu ustalenia terminu teleporady pacjent kontaktuje się telefonicznie z Przychodnią POZ pod numerem telefonu: 81 50 18 034 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Przychodni.
Połączenia telefoniczne
Po potwierdzeniu terminu i godziny teleporady pacjent otrzymuje informację o numerze telefonu, z którego będzie udzielona teleporada. Nie może to być zastrzeżony numer telefonu, ponieważ pacjent musi mieć pewność, że kontaktuje się z nim placówka medyczna w sprawie teleporady.
Termin udzielenia teleporady
Sposób udzielenia teleporady
Sposób postępowania w razie braku kontaktu z pacjentem
Osoba udzielająca teleporady – w terminie i o godzinie ustalonych wcześniej – podejmuje co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem (w odstępach nie krótszych niż 5 minut). Jeżeli opisane próby kontaktu z pacjentem nie przynoszą rezultatu, lekarz odnotowuje informację na ten temat w dokumentacji medycznej pacjenta. W celu umówienia nowego terminu teleporady pacjent ponownie kontaktuje się ze świadczeniodawcą.
INSTRUKCJE DLA PACJENTÓW:
E-recepty
W trakcie wizyty lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać e-receptę:
Więcej informacji nt. e-recept znajduje się na stronie internetowej:
www.pacjent.gov.pl/interentowe-konto-pacjenta/erecepta
E-skierowania
Podczas konsultacji lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać e-skierowanie na leczenie specjalistyczne lub do szpitala:
Więcej informacji nt. e-skierowań znajduje się na stronie internetowej:
www.pacjent.gov.pl/interentowe-konto-pacjenta/eskierowanie
Realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
W trakcie wizyty lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać e-zlecenia na wyroby medyczne.
Zlecenia badań dodatkowych
W Przychodni POZ istnieje możliwość zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych.
Badania dodatkowe, zlecone w trakcie udzielonego świadczenia, można wykonać w Centrum Medycznym Karpacz lub w podmiotach, z którymi Centrum współpracuje w celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych (szczegółowy zakres współpracy z innymi podmiotami leczniczymi jest uregulowany w umowach będących podstawą współpracy z tymi podmiotami).
Wybór Przychodni POZ
Aby wybrać swojego lekarza rodzinnego, pediatrę oraz pielęgniarkę, należy osobiście wypełnić deklarację wyboru. Otrzymacie ją Państwo w Rejestracji Przychodni lub pobierzecie korzystając z linków zamieszczonych poniżej. Z chwilą podpisania deklaracji, pacjent uzyskuje prawo do korzystania z wszelkich świadczeń udzielanych w ramach umowy z NFZ.
W ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia realizujemy:
Nocna i świąteczna opieka medyczna
Dla mieszkańców powiatu garbowskiego świadczenia z zakresu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej zapewniają:
oraz